План лекції. 1. Визначення понять "індивід”, "особистість”, "людина”, "Індивідуальність”. 2. Спрямованість особистості. 3. Рушійні сили розвитку особистості. 4. Індивідуально-типологічні особливості особистості: - темперамент - характер - здібності. 5. Самосвідомість та самооцінка 6. "Я” в соціальному світі.
Особистість – це людина, яка взята у системі таких її психологічних характеристик, які соціально обумовлені, проявляються у суспільних по природі зв’язках та відносинах, є стійкими, визначають моральні дії людини, які мають велике значення для неї самої та для тих, хто її оточує. Особистість – багатовимірна та багаторівнева система психологічних характеристик, які забезпечують індивідуальну своєрідність, вчасну та ситуативну стійкість поведінки людини. Індивід – це людина, якій притаманні не тільки особистісні властивості, але також психологічні та біологічні. Це поняття включає якості, які відрізняють дану людину від іншої. Індивідуальність – своєрідне поєднання індивідуальних якостей людини, які відрізняють його від інших людей. Існує три рівня аналізу особистості як психологічного утворення: властивості окремих "елементів” особистості, компоненти особистості та властивості цілісної особистості. Структура особистості - співвідношення властивостей та компонентів особистості всіх трьох рівнів називають.........